5 feb. 2010

Igår tog jag Maja till sjöfartsmuseét, läste att dom hade akvarium där och Maja älskar ju fiskar .
Det började med att det var ca en halv meter snö vid busshållsplatsen så jag kom inte in med vagnen på¨bussen men som tur var fanns det två väldigt snälla kvinnor som hjälpte mig, men sedan stänge busschaffören dörrarna när halva vagnen var inne :O Han körde som en idiot med, men det brukar dom göra.

Vi hade skoj iaf och sedan ringde Yessika och sa att hon skulle hämta Noah från dagis vid två så när vi var klara gick vi dit eftersom dom bor precis där.
Det var en bra dag med mycket lek för Maja.

Idag har jag bara slöat typ. Maja sover nu. Var på apoteket här för att hämta ut min apodos för första gången..
Shit dom är vita och är helt konstiga. Dessutom har dom bytt ut mina alvedon mot panodil, men det är ju skit samma. MEN efter att jag pratat med läkaren så har jag fått två stk 100 mg Lamotrigin eftersom den 200 mg är svår att svälja, men nu helt plötsligt fick jag 4 st 50 mg :O

Men dom kanske hade slut på 100 mg eller nått. Jaja.

Maten har gått inte så bra. Men har iaf hämtat köksvågen.

Btw. Det finns en del väldigt patetiska människor i världen.

Och SNÄLLA SNÄLLA sluta älta saker som hänt i livet. Det går inte att ändra, det är bara att acceptera. Visst kan man vara ledsen över saker som har hänt, men man behöver inte älta det i all evighet.

8 kommentarer:

Madde sa...

Nej, det är så sant. bara blicka framåt. Det som har hänt har ju hänt....

Lina sa...

precis.. jag ska inte säga att jag själv inte ältar för det gör jag, med vikt och mat osv.. men saker i barndomen osv är inget jag ältar. Jag tycker inte synd om mig själv för att jag blivit sexuellt utnyttjad eller hittat min bror död.. visst är det saker som man inte borde vara med om. Men det som har hänt har hänt och det kan jag inte ändra över, jag kan vara ledsen ibland. Men man måste inse att man inte kan ändra på saker som har hänt..

Johanna H sa...

Du verkar tänka väldigt klokt :) Att våga gå vidare och sluta älta är starkt. Såklart måste man få sörja och bearbeta svåra upplevelse som har hänt. Och efter ex. en person som har dött, så kommer ju saknaden finnas kvar. Men man måste gå vidare! Livet är fullt av möjligheter om mn bara väljer att se dom.
Läser din blogg och tror på dej! Kämpa på, du är på rätt väg :) kramar

Lina sa...

Jag håller med dig full ut Johanna!

Fast ibland önskar jag att man kunde leva som man lär :P

Unknown sa...

Vem är det som ältar i all evighet? Känns som du menar på mig för att jag nyligen skrev ett inlägg om min bror och mamma.

Du har iaf din familj Lina, som du är hos 24/7 och har bra kontakt med.

Det är skillnad för mig. Jag har INTE det!

Anonym sa...

Jag tycker att du verkar kämpa på på ett grymt sätt. Så himla bra att du tar hand om Maja. Så kul för henne o du gör nåt meningsfullt. Känner igen mej i din blogg så som jag var när jag var yngre. Men bara så du vet, det kan vara sjukt svårt att tro men livet kan bli så galet mycket bättre och man kan må så mycket bättre. ALLT positivt du gör emot dej själv gör skillnad, även om du inte ser det för tillfället kanske.

Lina sa...

Anglabarnet: jag syftade inte på någon speciellt, men du verkar ta åt dig ändå .
Jag läser fler bloggar än din. Och jag tänkte inte ens på att du precis hade skrivit det.

Men tar du åt dig, så är det något du får hantera. Om jag syftar på någon speciell så skriver jag att jag gör det.




Anonym : Tack det känns fint att höra :)
Ja, maja är min ängel. Utan henne tror jag min situation hade sett annorlunda ut.

Tack för de fina orden igen!

Jenny sa...

Det låter så sunt och bra, och underbart att du har en familj som stöttar dig. Med små steg, men det kommer gå bra. Blir glad för att det går framåt med dig. :)