4 mars 2010

Vaknade död.
Tränade funktionell styrka halv tolv. Inte så smart när man är sjuk. När passet nästan var slut fick jag springa ut och spy.
Mår fortfarande illa, ( nej är inte magsjuk bara förkyld) Har ont i huvudet och är döds trött.
Syster säger att vi inte ska träna försen på måndag nu så jag kan bli frisk.
Fine, men lite tråkigt. Såg ju fram emot att puscha mig imorn till att jogga 40 min.
Igår hade jag så bra tänk när jag joggade, hade bra motivations tankar.

INGEN kommer att kunna få mig att räkna kalorier igen och svälta mig. Ingen ska få mig att låta den ologiska lina ta över när det gäller maten. Ingen ska få mig att må dåligt genom att jämföra vikt eller säga att jag äter för mycket eller gör fel osv.

Nu ska jag gå ner på ett hälsosamt sätt och må bra, och hålla vikten. För det är bara att inse sättet jag höll på med innan håller inte.
Och jag menar inget illa mot er som gör det för jag förstår er fullt ut.
och nej, jag är inte av med min ätstörning. Jag kämpar med mina olika Linor.

Har pratat med ssk idag med. ringde dsv men kp hade DBT så hon ska ringa sedan.

Duscha sen när jag fått lite ork, sen ikväll är det kurs start med Xtravagansa även om jag och syster redan börjat.
Blir ingen personligträning idag heller eftersom jag är sjuk. Det var pt:n som höll i passet så han vet om det.

Längtar tills jag jag börja jogga ute! Vill se vad jag klarar osv. Det är ju annorlunda att jogga ute än på ett löpband.

Idag har det inte blivit mycket mat. Orkade bara halva frukosten ( ca 2 1/2 dl lätt youghurt naturell med ca 30 g fullkorns flingor) väger ju inte maten längre men är rätt duktig på att uppskatta .
Brukar äta något direkt efter träningen men pallade inte, så åt lite vattenmelon förut.
Om jag känner mig själv rätt så kommer jag att bli vrål hungrig när väl illamåendet har försvunnit. Då gäller det att göra något snabbt men nyttigt .

Well well. Nu ska jag vila lite till.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt tänk kring mat och vikt. Fortsätt så........

Simone sa...

Vad skönt att höra!! KEEP IT UP, du har kommit en lång väg.

Sitter inte så långt ifrån dig nu, är hemma hos Philip! Så vi ses på hans födelsedag eller?

Anna Teresa sa...

Klokt tänkt att hålla upp med träningen när du är sjuk.Bättre att vila upp sig ordentligt o sen vara "fit for fight" igen! Bra oxå att du inte svälter dig längre.Det leder bara ner i "träsket"...

Lina sa...

Anna Teresa: Ja, jag blev så ju silla tvungen men det är tråkigt. Fast jag är helt slut så jag känner ju att jag behöver vila med. Ha det bra !