19 nov. 2008

provocera



Eftersom ni skriver så roliga och fina kommentarer på min blogg så ska jag provocera lite.
Det är ett fritt land. Jag har yttrandefrihet. Jag är barnslig, kostar pengar och patetisk så nu ska jag vara provocerande med.

Skar upp min handled måndag natt, här är bilder att se. Varsågod att titta gärna nära och studera stygnen då dom är speciella. Aldrig fått sådana stygn förut med i med att det var så brett denna gången fick dom sy sådana stygn.

Kolla jag fick med lite skryt om mitt skärande med. Jag är en duktig psykpatient. Jag kan skryta om det med. Läkaren vill prata med mig i morgon. Hoppas hon sätter LPT på mig eller tar bort mina Stesolid eller klagar på maten för det är ju det jag vill så jag kan ha en anledning att gå hem och skära mig så jag har en anledning att skriva här och klaga och kosta er en massa pengar.

Så nu PROVOSERAR JAG MED DESSA BILDER:
( trycker ni på bilden blir den större om ni vill se detaljerna )

Fint va?

Visst tar jag eran kritik på ett moget sätt?

Jag skrattar åt er! Jag skrattar åt erat patetiska sätt.
Varför ödslar ni eran dyrbara tid att kommentera min blogg?
Jag kan ta eran kritik. Men allvarlig talat? Hur är ni uppfostrade? Ni vet väl att det finns psykiska sjukdomar eller?

22 kommentarer:

Unknown sa...

Yeaaaaaaaahhhhhhhh! Coooling. ÄLSKAR DIG GUMZ <3 nu tror dem allvarligt att vi är mer störda, haha!

Demonic sa...

Awww gummz. :( Blir ledsen när jag ser vad du har gjort, var rädd om dig!

Nu är jag ju inte riktigt rätt person att snacka men jag har inte skurit mig på 2 månader. =) I know you can do it!

Och ett riktigt jävla bra inlägg. Vi får ju dessutom jävligt mycket pengar att leva på, tänk vå får sitta hemma och tycka synd om oss själva och inte göra ett skit för det, forutom att vi måste bevisa att vi mår dåligt med att skära oss ibland. Och för uppmärksamheten då!!

Kram på dig. <3

Lina sa...

haha , man får möta dom på deras nivå vet du :P

Åsa sa...

Jättebra skrivet!!!

Kram, Åsa

Anonym sa...

Du är RIKTIGT störd! En männsika med LITE normala hjärnceller skulle inte reagera som du gör. Gå på bidrag hela ditt tragiska liv, men då ska du fan oxå känna att du kostar för samhället. Bara för att du är psyksjuk kan du inte bete dig hur som helst, men sånt fattar du väl inte. Tycker du, ärligt talat, inte att du har NÅGOT som helst ansvar??? Svara på det, om du kan! Usch, vad tragisk du är.

Unknown sa...

anonym, DU ÄR TRAGISK, för du kan inte INSE hur verkligenheten är. Hur små flickor i 11 års åldern går i skolan dagligen och skär sig dagligen? Lärare ser, men ingen reagerar, ingen gör ett skit åt problemen. SÅ KLART SOM FAN ATT VÄRDLEN SER UT SOM DEN GÖR! Hade t.ex jag bara fått nån att prata med när jag gick i åk 6 å min mamma dag så kanske jag inte hade vart här jag är idag, men ingen jävla kurator gjorde ett skit, INTE ETT JÄVLA SKIT! Kan du inte ens se på ett skärsår? Man är inte tragisk för att man lägger ut bilder på skärsår, har du inte fattat vad hela grejen går ut på? Det är snarare du som inte har några HJÄRNCELLER *hånar dig*

Anonym sa...

men du kalorifreak!! Menar du att alla som gått igenom ngt tragiskt ska hålla på såhär???? Bara för att man varit med om ngt hemskt, så är inte det en ursäkt för att bete sig hur som helst! En i min vänkrets förlorade sin mamma när hon var 13, o hon har aldirg träffat sin pappa. Hon kommer från ett annat land o har ingen släkt här. Hon kom hit från kriget när hn var 8. Hon har oxå haft traumatisk upplevelser, men inte går hon runt o skär sig o tycker att det är helt ok, bara man skyller på en jobbig uppväxt! Hon är socionom idag, och det är STARKT!! Tycker du/ni att bara för att man har haft det tufft, så har man rättisghet att bete sig som man vill o inte ta ngt ansvar alls??

Anonym sa...

Hörru du anonym.. det kanske inte är för att de haft "en tragisk bardom" som de skär sig! Tänkt på det?? De har en psykisk sjukdom... liksom!

Anonym sa...

men marina! De (Lina o hennes kompis kathleen) skriver ju hela tiden att det beror på deras taskiga barndom.läs vad de ha skrivit innan du tror dig veta. fick bla ett mkt utförligt svar på varför en av dessa tjejer gör som hon gör (skär sig), och det berodde på saker som hänt i barndomen.

Anonym sa...

Anonym: Snälla läs detta noga:

Antar att du är samma person som brukade kommentera K:s blogg innan hon blockerade anonyma inlägg?
Det du uppnår med detta, vad är det? Är det att göra folk lite extra illa som du tycker om, eller vad är det egentligen detta handlar om?

Snälla, ta och skaffa dig lite information om psykisk ohälsa och sjukdomar innan du vräker ur dig såna här otroligt kränkande och faktiskt obegåvade saker.

Har det någon gång slagit dig att människor är olika varandra och inte fungerar på samma sätt?

Vet du hur psykisk sjukdom fungerar, och varför?

Vet du att två personer kan vara med om ungefär exakt samma sak, men reagera och agera olika, pga antingen medfödda aspekter eller beroende på en mängd olika variabler i omgivningen...

Jag tycker att om du är en dag över.. låt säga, 15 år, så gör du verkligen bort dig själv genom att skriva såhär ointelligenta saker, för som jag förstår det lider du inte själv av någon störning av något slag? Då borde du väl förstå lite bättre kanske?

Åsa sa...

Tant D: VÄLDIGT BRA SKRIVET!!!!

Unknown sa...

Alla människor är fanimig OLIKA och känner OLIKA känslor. Nån får ångest för en sak medans en annan får ångest för en annan sak, och jag kan säga det att min barndom har varit bra, men det har hänt saker när jag var liten som tränger upp i huvudet nu när man blivit äldre, allt man förträngt. Min familj var en bra familj, och jag skyller ingen på dem för att JAG mår dåligt! VET DU HUR DET ÄR ATT HÖRA RÖSTER "by the way"... tänk dig in i den situationen, att nån viskar bakom ditt huvud, du ser ingen, men du hör.. och när man ser syner, hemska syner, som gör att man blir LIVRÄDD, vill du ha ett sånt liv? Tror du vi psykiskt sjuka vill ha ett sånt liv? Tror du vi valde att vilja ha det såhär? När jag var 16 år var min plan inte direkt såhär som det är idag... Va lägg ner din pratskit och läsa psyitraikurs och jobba på psyk, så kanske du fattar!

Cyanea C sa...

Tant D - tack, det verkar som det finns de där ute som har en gnutta förståelse trots allt..!

Kalorifreak - nu har Linas blogg blivit lite att ett forum *s*
Ville bara säga att du har kommit långt med att bara veta vad det är som orsakar dina problem! (vet inte så mkt om dig men..)

Anonym - jag e lessen, men jag kan inte ens se logiken i d du skriver...!
Om du har läst hela bloggen borde du veta att Lina inte VILL skära sig..
Det märks, det är så uppenbart, att du inte känner vare sig henne, eller någon annan med denna typen av personlighet..!

Du behöver inte hålla med, eller ömka, inte ens acceptera eller förstå, men kan du ha den lilla finkänsligheten att du faktiskt, efter att folk har bett, sluta upp att ventilera dina osympatiska åsikter här???

Anonym sa...

jamen shit, kolla tex kathleens blogg! Nu har hon feber, ont i benen, allt möjligt. finns det någon mer självömkande männiksa än hon? hypokondriker som tar en massa plats för andra som är riktist fysiskt sjuka. usch!!! om hon nu har varit med om så mkt med att mist sin mamma osv som såklart är jättehemskt, varför hör man ALDRIG ett positivt ord o uppskattning om hennes pappa, som faktiskt verkar ställa upp mycket. Nä, för man saknar inte båset förrän båste är tomt. usch för bortskämda svenskar!!

Anonym sa...

man måste ta ansvar även om man är psykiskt sjuk. det ställs alldeles för låga krav på denna tjejen! hon säger att hon har sin dagvård som sitt jobb, men hon går ju dit som hon vill. Vilket slappt jobb, säger jag bara!
Om det inte ställs högre krav kommer dessa tjejer aldirg komma ur sitt beteende.

Cyanea C sa...

Anonym - Måste säga att det låter lite gammaldags, år 2008 måste väl ändå alla veta om att det finns osynliga orsaker till att man inte kan fungera normalt i en arbetsmiljö...?

Dessa tjejer kämpar för att komma igenom en DAG, en timme, närmaste minuten ibland! Det hjälper inte hur mycker krav man än ställer på dem.
Du börjar i fel ände, precis som med en fysiskt sjuk människa måste man börja med att komma tillrätta med problemet innan man kan börja ställa krav.
Inte säger väl man till en fysisk sjuk människa att börja jobba, mitt i en behandling??

Cyanea C sa...

Sen vill jag bara säga, att jag själv bloggar (uppenbarligen) och den delen av mitt liv som den som läser ser där, e inte ens en promille av allt som händer, jag känner och tänker!
Så e d säkert oxå för både Kathleen och Lina (antar jag)
så, du kanske inte riktigt får hela bilden av att läsa en ynka blogg?

Det är lite farligt att dra slutsatser om t.ex. Kathleens pappa utifrån det???
Hon uppskattar säkert sin pappa jättemycket, men det är hennes sorg över sin mamma som hon väljer (och har behov) av att skriva av sig på bloggen?

Eller är jag helt ute o cyklar Kathleen?

Unknown sa...

Ja jag hade värk i benen, kan säga att jag har blåmärken å har blåmärklen utan nån orsak å jag är ingen hypokodmriker för det, och jag är sjuuuuuuuuuuuuuk (bihåle) HAHA *SMILE*

Unknown sa...

jag uppskattar min pappa väldigt mycket och älskar honom jättemycket, han är ju både mamma å pappa å har ju vart det sen mamma dog.. han hjälper mig mycket.. men ibland kan det bli för mig... att om ja inte svarar i telefon så bli han orolig o.s.v.. sen har min pappa gått en kurs om borderline personlighetsstörning för föräldrar... jag vet att han älskar mig även om han blir arg när jag gjort mig illa, han blir ju orolig, det förstår ju jag... men jag älskar min pappa.. <3

Demonic sa...

Någonting som jag reagerar väldigt starkt över är just att Anonym använder hypokondri som någon smutisgt och fel.
Min sambo fick hypokondri som 10-åring. Han var livrädd att han skulle dö varje dag. Han fick åka till sjukhuset flera gången i veckan för han var övertygad om att han skulle dö. Som 10-åring!

Jag tycker det är så fruktansvärt att använda hypokondri som ett skällsord för det är en väldigt jobbig sjukdom. Han har inte längre hypokondi efter att genomgått KBT. Så tänk dig för lite innan du slänger ur dig ord som du inte vet vad det är.

Goddammit I'm so fucking pissed off right now!

Anonym sa...

till anonym:

du är patetisk.
en dag kommer du ångra att du försökte att må bättre med dig själv genom att se ner på andra.

Anonym sa...

Lina, jag har anmält dina bilder nu. EFtersom du inte har en varning på din blogg o lägger ut sånt