9 sep. 2008

Jag skrev mail till psykatrihandläggaren, vi brukar maila
Såhär skrev jag :

Lina Olofsson 09/09/08 3:23 >>>
Hej

Hur går det med utredningen? Jag vet att jag är tjatig men jag vill in så snabbt som det bara går. Det känns som om jag går på lina nu och ramlar när som helst.

Jag har skrivit kontrakt med Malin att jag inte ska skära mig på en månad , men just nu känns det inte som om jag kan hålla det.

Jag mår verkligen inte bra, jag har suicid tankar och andra destruktiva tankar. Jag kommer inte att ta livet av mig, men tankarna finns.

Jaa.. ville vara säga det iaf









Så här svara hon:
Hej Lina!
Jag tycker inte alls att du är tjatig, snarare ganska tydlig med vad du vill.
Utredningen är påbörjad, och som jag berättade tidigare så finns du med i planeringen för eventuella personer som kan få beslut.
Det är dock så att boendet startar i liten skala, och utökas i takt med att vi får ta över lägenheterna från en annan avdelning. Det innebär att just nu finns inte några lediga lägenheter. En ny lägenhet kan komma ganska snart, men det kan också dröja tills början av nästa år.
Det är jättetviktigt att du kontaktar Villa trestad elelr akutteamet om du börjar må sämre, så lovar jag att hålla dig informerad om gången här.
Häls Ewa

Inga kommentarer: