2 mars 2011

Yoga

Det blev lite ändrningar i träningsshemat så idag blev det 60 min yoga.
Det var mitt första Yoga pass. Sjukt jobbigt eftersom du bara använder dig av din egna kroppsvikt och i alla möjliga ställningar. Men det var skönt att sträcka ut kroppen ordentligt.

Jag är nu på super glatt humör som jag brukar vara efter att ha tränat. Jag älskar att träna!

Annars har jag idag vaknat kl 8 av att katten tyckte att jag skulle gå upp.
Sen kollade jag på en bra film "Flicka" och åt gröt frukost som blev lite misslyckad tihi.
Drog senare upp till syster som är hemma med en sjuk liten Maja.

Nu ska jag snart göra mig iordning för sängen , för imorn ska jag passa Maja och sen blir det Box! WIIIE älskar box.

De flesta vet redan att jag gick ner från väääldigt överviktig till nästan underviktig genom att svälta mig själv. Jag räknade och vägde min mat tvångsmässigt.
Sen gick det över till hetsätning utan kompensation så nu är jag överviktig igen.
Men nu försöker jag att ändra mitt mat beteende och äta regelbundet och inte förbjuda mig något och ABSOLUT inte väga maten och räkna kalorier!
Jag fokuserar mer på träningen för jag vill ha en frisk och stark kropp.

Nu kanske några tycker att jag låter äckligt positiv och så och att jag kommer att gå ner i en svacka snart och det kommer jag säkert. Men träningen får mig gladare helt klart och det måste jag försöka komma ihåg när måendet dalar rätt ner, för det gör det ganska ofta.

Well well nu ska jag prata med M.

Godnatt!

1 kommentar:

Simone sa...

Vad glad jag blir av att läsa detta!