8 juli 2010

Det funkar inte

Jag ringde Öpv förut. Psykologen jag går hos är på semester och jag har nästa tid i augusti.
Jag känner att det inte funkar, så jag ringde en sköterska och förklarade läget och undrade om det fanns någon möjlighet för mig att komma in någon dag och prata med någon.
Den Ssk jag pratade med var väldigt snäll och go. Hon frågade mycket och läste i den lilla journal jag fått ihop hos dom.Hon frågade om det var akut, om jag måste träffa läkare idag, men jag sa att jag bara vill prata lite. Hon sa att hon skulle försöka fixa det under dagen och senast i morgon, sen sa hon vart pykakuten finns oså.

Det tog knappt en halvtimme så ringde en kurator upp och gav mig en tid nästa vecka, hon frågade om det var okej nästa vecka eller om det kändes som för lång tid.
Hemskt gulliga är dom på Öpv här.

Nu är jag hemma och känner mig helt tom.
Jag vaknade med en rastlöshet och orokänsla. Men nu är jag bara tom , likgiltig.
Jag har satt på en maskin tvätt till och hällt upp diskvatten och ska städa lite.
Vill inte överösas av en massa känslor och tankar.

Inga kommentarer: