1 sep. 2009

Tisdag

Idag har det varit en riktigt bra dag om man bortser från morgonen .

Hade enskilt samtal med Ebba Dietist idag. Gick jätte bra. Jag fick läxa:

- Äta en smörgås på dagsjukvården varje dag och äta med de andra. ( för att träna att äta med andra och hon tyckte jag åt för lite frukost. )

- Steka maten i flytande margarin ( Känns jätte dumt när man kan steka i vatten, men har iaf köpt hem milda lätt )

- Hoppa INTE över Kolhydrater som Potatis, Ris och Pasta.

Ja, detta ska väl gå hyvsat tycker jag.

Idag har jag ätit:

Frukost: 200 g lätt youghurt med 30 g fullkornsflingor.

Lunch: två stekta qourn fileer ( tänker inte steka dom i fortsättningen onödiga kalorier) med 50 g majs och 100 g ärtmix. Tre kokta potatisar.

Middag: 200 g wok, 47 g Kassler ( utan fettkanter ) stekta i ca 5 ml milda lätt och ett knäckebröd med 10 g färskost.

Eftersom jag inte har ätit några mellanmål idag som ska bestå av frukt får det bli en smoothie till kvällsmat.

Jag frågade om jag inte kommer gå upp i vikt av detta men hon sa att jag inte kommer göra det.
Men eftersom detta är det enda sättet ( just nu) att få bukt med hetsätandet så tänker jag försöka.

Var på Överby en sväng med. Jag köpte ett vanligt svart billigt linne och en tjocktröja som jag verkligen behöver.
Jag behöver pösiga tröjor som täcker fettet.

Nu ska jag kolla recept.

1 kommentar:

Anna Teresa sa...

vad glad jag blir när jag läser detta!fortsätt kämpa tjejen! kram,kram :D