25 juni 2009

Torsdag, länsrätt dom

Sitter på dsv nu, vi ska snart åka till slussnarna.
Jag har ringt till försäkringskassan. Igår fick jag brev från Länsrätten angående min överklagan om aktivitetsersättning. Jag fick rätt! MEN, länsrättens dom gick alltså ut på att jag får aktivitetsersättning från Juli 2008 till Juli 2009. Jag kommer alltså få tillbaka pengar , men eftersom jag går på soc kommer dom att ta tillbaka den största delen.

Eftersom jag bara fick till Juli 2009 så måste jag göra en ny ansökan. Jag har skrivit ut papper. Nu måste jag få ett läkarintyg med och jag ringde öpv igår och dom säger att jag måste vänta tills en vikarie läkare kommer vilket är i augusti. Men hallå!? VEM är min läkare och min pal?`Jag kan ju inte ha en vikarie som läkare?
Jag fattar nada och vården suger. Jag tänker iaf skicka in ansökan och ringa Agneta senare för att se vad hon säger. Jag ska ju inte behöva vänta på en vikarie när jag ska ha en läkare här.

Jag blir så jävla trött på alla dessa ansökningar och överklaganden. Jag hatar verkligen försäkringskassan och jag undrar var jag hade stått idag om dom bara hade beviljat mig aktivitetsersättning för ett år sedan.
Som mamma säger, dom har hindrat min utveckling genom att avslå min ansökan. Det handlar inte bara om pengar utan om möjligheter till att utöva aktiviteter. det handlar om att känna tryggheten att få samma summa pengar på samma datum varje månad.

Jag hoppas verkligen att försäkringskassan har lärt sig något av detta och beviljar min ansökan denna gången. Annars kommer jag att fortsätta överklaga.

Nu ska vi väl åka snart.
Bye

7 kommentarer:

Anonym sa...

eller så skaffar man sig ett arbete...

Anonym sa...

Det hade hon gjort om hon hade varit tillräckligt frisk. Jag förstår mig inte på människor som dig, som inte förstår. Tycker du det är kul att skada andra?

Lina sa...

Vem hade gjort vad om "hon" var tillräckligt frisk? och vadå jag skadar andra? vad i helvete har du för rätt att komma och säga något du vet inte ett skit förutom det jag skriver här och det är inte ens en femtedel av allt som försigår i mitt liv ska du veta.

och du TROR inte jag att skaffat ett arbete om jag hade kunnat? Du tror det är ROLIGT att vara inom psykovården och varenda dag bli förnedrad och behandlat som skit? TROR du verkligen att det är något man gärna väljer?

Du tror inte jag kämpar? Eller att jag har testat ett FLERTAL gånger med praktik och skola osv?!

SUCK på alla ni som inte förstår
Som tror att detta liv är något man väljer

Anonym sa...

Jepp. Suck. Och lycka till.

Väntar själv på en förlängning av aktivitetsersättingen, men det dröjer. Har en dålig känsla, men man klarar sig väl alltid på nåt sätt.

Lina sa...

tack du.. mamma berättade att om några månader kommer en ny regel att BARA den som inte kan jobba på resten av sitt liv ska få aktivitetsersättning :O helt sjukt. jävla moderater

Anonym sa...

Haha, jag menade ju att anonym skadar andra...

Lina sa...

ahaa jag trodde det var samma anonym sorry att du fick skäll