28 juni 2009

näl..

Jag är så besviken och ledsen på mobila och resten av psyk och sjukvården ( förutom avdelning 42, mag, tarm och njur avdelningen på näl)

I fredags tog jag en överdos, skar mig och svalde rakblad. Just nu orkar jag inte berätta allt. Men ambulansen tog mig in till näl och fick bland annat göra en gastroskopi eller vad det heter. Sövdes medans dom körde ner någon grej genom halsen ner till magsäcken och plockade ur rakbladen. Kom hem igår kväll. Nej jag blev inte inlaggd på psyk.

Sitter hemma nu. Mår fortfarande inte bra och ångrar att jag öppnade käften om det jag hade gjort för hade jag inte gjort det kanske iaf rakbladen hade skurit sönder mig inifrån och jag förblödigt.

Nej jag vill inte dö jag vill bara inte leva

14 kommentarer:

Emmy sa...

Har absolut ingenting emot dig och vill inte vara elak på något sätt men varför kommer det sig att du alltid gör dig illa direkt efter att anglabarnet( som är din kompis) hamnar på Näl? Det verkar som du gör det bara för att hon gör det.

Lina sa...

det har hänt typ två tre gånger?
De flesta gångerna har hon varit hemma när jag gjort något. Dessutom har vi vart kompisar i ett år och jag har vart inom psyk i hela mitt liv.

Dessutom är vi båda väldigt instabila och har mycket liknande problem så det är ju inte så konstigt om vi gör samma saker? Härmar man alla andra som gör såhär med då?

Du kan ju ifrågasätta psykatrin som inte gör ett skit istället

Angelina sa...

Du är stark som kämpar, inget snack om saken. Livet gör ont många gånger, jag vet.
Ibland faller man och enligt mig så måste man få falla för att kunna resa sig igen. Man kan inte bara ta ett steg och så är allt bra igen som alla tror inklusive psyk (konstigt nog med deras utbildning)
Kämpa vidare! Kram

Emmy sa...

Jag tror allt att det har hänt fler gånger än det, i bland verkar det som att när hon åker in så mår du ännu sämre. Jag kan ha helt fel men när man läser era bloggar så känns det ofta som att du ska härma henne när det gäller det mesta. Är du så beroende av henne eller är det jag som kanske har missuppfattat dig? Som sagt inget emot dig, så du inte tror att jag försöker vara elak.

Lina sa...

Du har missuppfattat.

Emmy sa...

Jag lämnar inga dömande kommentarer. Jag har inte dömt något utan jag har frågat, alltså måste du ta åt dig av det på något sätt? Sök till dramaten människa, du överdriver något fruktansvärt.

Lina sa...

Ja för du vet ju precis vem jag är och att jag äverdriver. Du läser det jag skriver i min blogg . du vet inte ett skit och vet definitivt inte om jag överdriver eller inte

Emmy sa...

Jag har inte sagt att jag känner dig och jag har inte sagt att jag vet saker. Jag har frågat, det är en stor skillnad. Det jag menade med att skriva att du överdriver, var svaren till mig. Inget annat. Jag har aldrig sagt att du överdriver i din blogg.

Lina sa...

Okej jag ber om ursäkt men det är klart att jag blur upprörd och ledsen när du frågar om jag gör dessa saker bara för att kathleen gör det... det är inte roligt att vara på sjukhus eller bli behandlad som skit.. det är inte kul.. så nej jag skulle aldrig göra det om det inte var för att känslorna tar över och det gör så fruktansvärt ont i hela mig att jag inte ser en annan utväg än att skada mig fysiskt..

Emmy sa...

Nu har du missförstått mig igen eller så har jag uttryckt mig på fel sätt. Det jag menar är om ni påverkas när den andra gör sig illa? Att du känner dig så ensam och ser ingen annan utväg? Vr inte meningen och göra dig ledsen eller upprörd.

Lina sa...

Klart jag blir ledsen om hon gör något.. hon är ju min bästa vän.. jag skulle bli lika ledsen om något händer min familj eller mina andra vänner.. Men jag har en underbar familj jag kan åka till om det blir så.. så att jag inte känner mig ensam.. Många har undrat om vi påverkar varandra negativt och jag har sett detta så många gånger och varit med om det.. och jag måste säga att vi påverkar varandra väldigt positivt även om det kanske inte märks i bloggarna eftersom jag för de mesta skriver när jag är ledsen..

Emmy sa...

Jag tror att man som vänner påverkar varandra på både positivt och negativt sätt. När det gäller det negativa så kanske det många gånger omedvetet. Bra att du har din familj som stöttar dig och finns där för dig, inte alla som har det. Man får vara glad för det lilla i bland även fast det många gånger inte hjälper så mkt.

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emmy sa...

Det handlar inte om att tro utan så har det vart. Det är bara ren fakta. När anglabarnet har hamnat på Näl så har Liina gjort det också.Jag försöker inte såra nån av er men det är ju sanningen.